Skip to main content

BBM3410/18: Jom Sembang PASKAL

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.. 

PASKAL





Siapa yang dah tonton filem PASKAL ni??? Haaa.. kawan-kawan, filem ni filem Melayu yang berlatar belakangkan ketenteraan di negara kita tau. Kalau diikutkan, saya bukanlah jenis yang gemar menonton filem atau drama bertemakan ketenteraan. Tapi saya terpaksa menonton filem ini dek kerana ajakan rakan saya.


Suatu hari tu, saya mengajak rakan saya untuk pergi ke TheMines dengan tujuan nak makan Oden dan asikrim Matcha yang terkenal dekat Family Mart tu. Tiba-tiba, kawan saya ni ajak saya tengok cerita PASKAL. Saya pun bila dah kenangkan kabaikan kawan saya yang sanggup teman saya ke The Mines ni, saya pun setuju nak tonton filem PASKAL tu. 

Tapi saya memang tak menyesal tengok cerita PASKAL ni, sebab memang terbaik kawan-kawan. Saya bagi 9 daripada 10 dan 1 markah yang kurang tu adalah disebabkan saya rasa jalan ceritanya jika dikembangkan hubungan Tuan Arman yang memiliki keluarga, anak dan isteri pasti lebih meruntun hati. 

Teknik fotografi, kesan CGI memang terbaik. Semua pelakon mempunyai bakat dan sangat professional dalam menjalankan tugas mereka sebagai pasukan unit khas ini. Dengan kegigihan yang ditunjukkan, filem ini berjaya menyentuh hati saya dan menyedarkan saya betapa hebatnya pejuang-pejuang negara kita. Tidak kira sama ada mereka seorang polis, askar, bomba, doktor, kesemua mereka mengorbankan masa dan tenaga demi negara.

Baiklah, itu sahaja coretan untuk kali ini. Sehingga bertemu lagi. Bai~

Comments

  1. mengenangkan kebaikan kwn kau tu ke atau kau pom mmg nk tgk jgkk😏😏😏

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mula-mula kenang je .. lama-lama jadi suka jugak .. heee

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

BBM3410/18 : "Pujaan Hati Kanda"

Assalamualaikum dan hai kawan-kawan.. Untuk cerita kali ni, saya nak kongsi tentang sebuah novel yang bagi saya amatlah istimewa. Novel ni bukan novel biasa-biasa tau. Satu je sebabnya, novel tu novel hasil tulisan kakanda saya. Dan.. dan... yang paling utama tuuu novel ni akan diadaptasi ke dalam drama pula. Bayangkan kawan-kawan, kakak saya gembira sangat. Bukan kejap-kejap yang tunggu semua tu. Saya sebagai adik pun turut terasa gembira tu .. Doa saya semoga drama tersebut berjaya dengan jayanyaa .. huhu .. Semoga kelak kakak saya juga akan menjadi seorang penulis yang berjaya menyebarkan bukan setakat cerita santai semata-mata tapi cerita yang mampu mengubah seseorang ke arah kebaikan .. InsyaAllah .. amin ..  Jumpa lagi dalam cerita yang lain .. Bai~

BBM3410/18: Kelas Amali Atas Talian Gaya Prof. Normaliza

Assalamualaikum kawan-kawan.. Hari ini bersamaan dengan khamis (15/11/2018), kami tiada kelas amali tetapi diganti atas talian. Jadinya Prof, kami ni memang jenis yang suka bagi kejutan. Bila cakap ada kelas atas talian je, semua kena amik perhatian. Dekat mana pun kita berada, mesti kena selalu peka dan pastikan telefon ada internet. Hahaha..  Untuk hari ni pula, kami perlu memuat naik video berdurasi 3 minit yang memaparkan kami membuat atau menggunakan adobe photoshop. Makanya, di bawah inilah hasilnya.  Itulah hasilnya. InshaAllah semoga membantu ya.  Sekian sahaja daripada saya, sehingga kita bertemu lagi di lain cerita pula. Bai~

BBM3410/18: Tugasan Minggu-12 / Facebook

Assalamualaikum... Yezzaaa... dah masuk minggu 12 kuliah. Kali ni aku nak pos gambar bukti aku dah up status di FB yang ada gambar aku dengan Prof. Yang ni post kedua. Prof punya muka kecil je. Macam baya kami-kami je. Yang ni pos pertama. Gambar masa perjumpaan PITA.  Nama FB aku: Aini Amira Isa . Siapa-siapa yang jumpa boleh lah tambah jadi rakan ya. Baiklah, itu sahaja. Bai.